DN-nostalgi

Biblioteken var under min uppväxt mitt bästa vattenhål, och under gymnasiet utvecklades en stark kärlek till DN kultur. För en tonåring där gruppsamhörighet med fotboll, tjejer och festande var biblioteket en lugn plats utan några krav och med bibliotikarier som fick ett glädjerus varje gång man ville få ett råd
I denna miljö, och senare även på kompisgängets fik, njöt jag som sagt av DN:s kulturdel. Jag tyckte att det var välgjorda artiklar, intressanta vinklingar och spännande ämnen som togs upp, och jag hoppas att många av skribenterna inser vilken stor inverkan de haft på oändligt många människor.

Men för att komma till min poäng så är det iaf ingen njutning för mig att läsa DN kultur längre. Formatet är snuttifierat, det är färre djupreportage men framförallt så blir jag aldrig överraskad när jag läser kulturdelen.
Då och då dyker det upp en och annan artikel av stort värde, som Madiej Zarembas artikelserie om kränkningar på lärarhögskolan, och som vissa av Fredrik Strages bättre krönikor, men överlag är DN kultur en rätt slätstruken publikation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0