Protesterna kallas mejlbomber - nysvenska möjligen?

Efter några dagars semester så kommer man ut på nätet igen och ser att Expressen av alla har satt upp ett enkelt hjälpmedel för att skicka protestmail till riksdagsledamöter. Bra initiativ tycker jag, vi måste fortsätta att protestera tills lagen rivs upp.

Sen reagerade jag starkt när jag såg riksdagsdebatten kring Lex Orwell - flera borgerliga partier sa att de hade blivit "mailbombade". Prata om att reducera mina första kontakter med riksdagen till något oerhört negativt. Jag själv mailade fyra riksdagsledamöter som jag tycker representerar mig, och plötsligt heter det att jag har deltagit i en mailbombning. Om massmedia hade beskrivit den proteststorm som bland annat innebar hundratusentals mail som en mailbombning så hade väl det varit ok, men när jag, som trogen borgerlig väljare, blir anklagad av de partier som jag själv har röstat fram, för att ha mejlbombat riksdagen så känner jag mig förolämpad.

Nej förtroendet för regeringen Reinfeldt är efter två år extremt lågt. Skrota FRA-förslaget!

Expressen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0